aku dan kenangan

Assalamualaikum teman-teman

kadang-kadang kita menunggu dan menghitung setiap detik untuk melangkah ke depan mencari sesuatu yang bermakna
dalam kehidupan..

Langkah kita diatur setapak demi setapak dan ada
kalanya berlari pantas meninggalkan bekas lengkuk tanpa cuba untuk menoleh ke belakang atau berpatah kembali..

Selangkah kita melangkah, ada sesuatu
yang menunggu di depan.. ada kalanya di situ ada sesuatu yang kita impi dan harapkan..namun kadang-kadang kita lupa, setiap langkah yang sudah jauh ke depan, kita telah meningalkan sesuatu yang sebenarnya amat bermakna dan kita akan merinduinya di satu saat. paling pasti, ia akan menjadi memori indah yang akan dikenang dan tidak akan berulang.

Thursday, October 2, 2008

HARI RAYA AIDILFITRI

TARIKH : 30 RAMADAN -1 sYAWAL 1429 HIJRAH bersamaan 30 SEPTEMBER-1 OKTOBER 2008
lOKASI :RUMAH MAK MERTUA MERANGKAP RUMAH AKU JUGA DI kAMPUNG SUNGAI KARANG DARAT, BESERAH, KUANTAN.

malam sebelum hari raya

mungkin menangisi berakhirnya bulan penuh keberkatan RAMADAN, hujan lebat turun mencurah-curah bermula jam lebih kurang 9.30 pm membawa sehingga awal pagi.

Sbb Terawih pun dah habis, aku habiskan masa di rumah untuk membuat persiapan akhir beraya (kemas rumah dan bakar sate) sblum tu KEBABOOOOOOOO, bakar mercun dulu.

AMARAN!!!!! BERMAIN MERCUN MERBAHAYA DAN MENYALAHI UNDANG-UNDANG
*kalau setakat bunga api tu kira pejam mata la..but kepada anak-anak pastikan bermain di bawah pengawasan ibubapa....macam aku



intro of the story















sbb nak lepas gian, aku terpaksa memebelakangkan undang-undang seketika membeli mercun yang aku kira paling cikai dalam spisis bahan letupan ini..habis juga RM17 semata2 untuk dua ikat bunga api. 4 kotak kecil mercun mancis dan dua paket kecil mercun marjun.


Jadi sementara menunggu hujan reda bagi memulakan aktiviti membakar sate, aku dan anak-anak main mercun duluuuuuuu.


erlysa,sofea dan shahira sabar menunggu stok bunga api masing-masing


bermain bungai api bersama anak-anak


sengaja memilih bunga api sbb kurang merbahaya (bukan fakta tepat)


biarpun bukan mainan sesuai..anak-anak ternyata gembira
dapat bermain bunga api



menunggu saat mercun mancis meletup (peh gaya macam granade nak meletup)



dan hasil letupan kedengaran setakat pehhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!



anak tumpang sekali



just one time a year

aku

aku
zaman sekolah