aku dan kenangan

Assalamualaikum teman-teman

kadang-kadang kita menunggu dan menghitung setiap detik untuk melangkah ke depan mencari sesuatu yang bermakna
dalam kehidupan..

Langkah kita diatur setapak demi setapak dan ada
kalanya berlari pantas meninggalkan bekas lengkuk tanpa cuba untuk menoleh ke belakang atau berpatah kembali..

Selangkah kita melangkah, ada sesuatu
yang menunggu di depan.. ada kalanya di situ ada sesuatu yang kita impi dan harapkan..namun kadang-kadang kita lupa, setiap langkah yang sudah jauh ke depan, kita telah meningalkan sesuatu yang sebenarnya amat bermakna dan kita akan merinduinya di satu saat. paling pasti, ia akan menjadi memori indah yang akan dikenang dan tidak akan berulang.

Monday, September 29, 2008

geramnyeeeee

12 September 2008

7.10 am, ketika aku sedang bersiap untuk ke pejabat, tiba-tiba Mak Tih yang sedang menunggu puteriku untuk ke sekolah menjerit 'Habis le kete baru kau nik...tengok ni!!! dah bercalar balar". Aku terkedu seketika,, dengan hati berdebar aku mendekati dan ketika itu juga lututku mengigil apabila melihat hasil kretiviti BUDAK SETAN mencalarkan MY PERSONA.

Bukan setakat garisan calar malah pintu belakang sebelah kiri siap dengan lakaran yang aku kira lukisan bunga,"SETAN PUNYA BUDAK,"aku bertempik kegeraman sambil mengosak MY PERSONA yang telah ternoda.

Panas hati makin bertambah apabila bonet depan, belakang serta bumper turut dihiasan seni lukisan tangan SI ANAK SETAN yang telah menjejaskan penampilan MY PERSONA yang baru dua minggu berada ditanganku.

Pagi yang hening itu telah meletupkan larva gunung berapi dalam jiwa ku dengan ungkapan @#$%^^ ,*&^%$%$$%,(*%%$$#, sekali gus pahala puasaku untuk hari itu juga turut terjejas.

Dengan berat hati aku menghidupkan enjin MY KANCIL untuk ke pejabat dengan perasaan penuh dendam kesumat dan perhitungan akan bersambung petang nanti dengan suspek yang bertanggungjawap.

Hasil siasatan awal, empat suspek dipercayai terlibat iaitu empat anak sepupu isteriku termasuk tiga adik beradik bisu....

Hari itu mood aku ditempat kerja berada di tahap kritikal namun pada masa yang sama bertanyakan kenkawan jika ada jalan untuk memulihkan dara MY PERSONA tanpa kos yang besar.

"Hayooo hensem, kalau ini macam aaaa, kasi polish pun sudah tarak boleh jalan, mau kena sembur...kata satu tauke kedai polish di tempat letak kereta East Cost mall bila aku bawa MY PERSONA untuk rawatan.

Kebetulan pulak beberapa hari lepas tu, kete tu di bawa ke Pusat Servise Proton Edar kat Semambu untuk Servis kali pertama, aku tanya kat budak di sana kalau-kalau ada solution untuk tutup sikit calar tu.

"Tak boleh buat apa bang...kalau dah cam ni kena cat balik, kalau empat panel ni, mau juga makan kos RM800,"kata budak tu. Aku mengaru kepala.

Sudah lah semua suspek tidak mengaku..yang mak bapak pulak buat dek je, langsung tak de rasa bersalah..ini yang aku bengang sangat.

Aku cuba usahakan sesuatu teremasuk mencari polish yang power seperti yang dicadangkan seorang budajk Cina kat kedai aksesori kete.

"Abang boleh guna paint marker atau cari polish jenama Turtle wax kaler hitam,"cadangnya.

Aku terus mencari namun habis serata cerukk kedai aksesori kat Kuantan ni aku redah namun tak de(kaler hitam habis).

So aku beli satu polish juga nama Turtle Wax dan cuba gunakan namun timbul masalah baru apabila polish yang aku sapu jadi susah tanggal kalau setakat sental dengan tangan....jadi kete aku dah jadi bertombok.....

aku gerammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

No comments:

aku

aku
zaman sekolah